vrijdag 27 december 2019

Glutenvrije oliebollen, zonder melk en ei

Toen ik half december de uitslag kreeg van mijn allergie-test, dacht ik gelijk aan kerstbrood en oliebollen. Geen gluten, geen melk en geen ei. Dan kan ik wel ophouden met eten!

Gelukkig is dat niet waar, en hebben al veel mensen de weg voor me gebaand. Daarom kan ik nu ook oliebollen maken die ik zelf mag eten, zonder gluten, zonder ei en zonder melk.

Het recept komt van het glutenvrije blog:
https://glutenvrijeblog.nl/recepten/glutenvrije-oliebollen

Ik heb de melk vervangen door geitenmelk,
en ik heb wat knijpfruit appel-banaan toegevoegd, omdat dat de werking van ei nabootst.

Voor de rest heb ik het recept van het glutenvrije blog gevolgd, en deze oliebollen kwamen daar uit:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bessen-kwarktaart zonder melk en gluten

Deze kwarktaart met blauwe bessen bevat geen melk en gluten, maar wel ei, soja en gelatine. Hij is fris, licht en zacht-zoet van smaak, e...